pembeli belut, aron warso, benih ikan keli.

Berceritakan tentang pembeli belut di selangor ni memang ramai, penternak juga ramai, terpulanglah bagaimana cara anda ingin memasarkan hasil ternakan anda semua..

Saingan juga memang ramai, belut memang sesuai dijadikan makanan lintah sebab mempunyai zat yang banyak serta darahnya..darah belut memang banyak walaupun anda lihat belut tersubut sudah mati.

Darah belut akan membeku sekiranya belut itu tadi mati dan kulitnya menjadi keras maka bolehlah belut ini dinaikan keluar dari cengkaman lintah.

Aron Warso saya sendiri pun tak tahu apa dia maknanya tapi di benak saya mungkin benda ini lintah dalam bahasa sabah mahupun serawak…

Di sabah dan serawak kini sudah ramai yang menternak lintah.. maka majulah industri lintah kita ni.

Disini saya pun terkilan sebab setakat ini kami belum lagi mendapat buyer yang benar-benar komoted mengambil atau membeli hasil ternakan lintah kita mahupun membeli lintah-lintah hasil ternakan penternak lintah diluar..

Agak sukar juga mencari pembeli-pembeli lintah yang tetap..

Apa yang saya tahu ialah kebanyakan pembeli lintah-lintah ini sudah mempunyai vendor-vendor mereka yang terlalu ramai di malaysia kini maka untuk itu kita agak sukar mencari pembeli tetap hasil ternakan kita..

Harapan saya semoga para penternak-penternak lintah boleh bekerjasama diantara satu dengan lain dalam memastikan hasil ternakan dapat dijual.

Wujudkan jaringan usahawan diantara satu dengan yang lain.

Benih Ikan keli sila layari http://www.benihkeli.wordpress.com

4 Responses to pembeli belut, aron warso, benih ikan keli.

  1. sutan berkata:

    saya jual belut bila berminat call saya di 081397658123

  2. mr zuu berkata:

    sy penjual dan pembekal parabola. sms0179449714.layari http://www.friendster.com.my-pekerjaan-elektronik-parabola sistem

  3. khairul berkata:

    saya nak juah anak benih keli dan talipia merah berminat call saya atau email saya khairul(0132674520atau email saya khairulnafis@ymail.com

  4. zizan berkata:

    saya jual belut kg tak tahu mane nak jual… area melaka… klau tahu pembeli belut di area melaka hubungi saya… 0173633452

Tinggalkan Jawapan

