Pembeli Lintah,Buyer Lintah,Pengeksport Lintah ke luar Negara.

Salam sejahtera kepada penternak-penternak seluruh Malaysia, terima kasih saya ucapkan kerana melawati web ini. Disini pada asalnya memang kebanyakkan Penternak Lintah, Pengusaha Lintah memerlukkan Buyer atau pembeli

 Untuk itu saya yang juga Penternak Lintah seperti anda semua ingin memberi sedikit penjelasan bahawasanaya sebagai seorang yang ingin menceburi diri dalam menternak Lintah, seharusnya perkara pokok anda dinasihati menghadiri kursus Lintah terlebih dahulu ini kerana banyak yang perlu kita pelajari untuk memastikan kita mendapat hasil baik dalam bidang ini.

Saya juga menyaran agar para penternak yang baru ingin menceburi bidang perniagaan Lintah agar setuju untuk jadi Kontrak Farming!!

Ini kerana  keuntungan harga anda terjamin dan menguntungkan sebab anda diberi kontrak dari syarikat anda hadiri kursus tersebut, Diharap jangan tergesa-gesa untuk mencari Market sendiri kerana anda nanti akan menghadapi persaing-persaing lain yang begitu ramai diluar sana.

Untung memang untung itu kalau anda benar-benar memperolehi seorang Pembeli yang setia terhadap ternakan anda. Anda harus pandai mencari pembeli-pembeli Lintah sekarang, ramai juga Broker-broker lintah yang berada diluar sana yang sudah memperolehi keuntungan dari Perniagaan Lintah ini.

Bukan mudah untuk anda mendapat Buyer Lintah pada masa sekarang kerana kini terlalu ramai penternak yang sudah mempunyai Bekalan hanya untuk mendapatkan Buyaer sahaja.

Ini adalah saranan dari saya sendiri, ambil Kontrak Farming terlebih dahulu selepas itu setelah tamat kontrak Farming dari Syarikat tersebut barulah anda boleh mencari pasaran sendiri.

Cara ini juga amat menguntungkan para penternak baru, sekian terima kasih.

54 Responses to Pembeli Lintah,Buyer Lintah,Pengeksport Lintah ke luar Negara.

  1. Jasmin berkata:

    Promosi jual induk lintah saiz straw biasa da batang rokok RM1.00 seekor. Khidmat nasihat percuma tapi kena bayar duit minyak dan tol. Bekalan terhad.

    Jasmin Aqua Farm (JAF) menawarkan 2 jenis pakej penternakan lintah kpd individu yang berminat.
    1. Pakej Penjagaan JAF
    Modal sekali sahaja RM3500
    Pembahagian dari Untung bersih 50:50, tempoh 3
    tahun. Ternak guna 4 politank.
    2. Pakej Penjagaan sendiri
    Modal RM2500. Induk +- 1200 ekor. Bantuan
    teknik penternakan percuma, tapi kena bayar
    duit minyak ikut harga semasa jarak km.
    Individu ternak sendiri, mesti guna politank
    dan belian balik diterima.
    Maklumat lanjut hubungi MIN 013-3159497. Tq
    pikir-pikirkanlah.

  2. syukrilan berkata:

    salam Puan Jasmin…puan ni penetrnak lintah dari syarikat mana ya…
    Puan jasmin tinggal dimana dan lokasi ternakan dimana…?

  3. chandra berkata:

    saya penternak lintah baru mula dgn 2000 baby leeches
    tengah mencari pembeli

    pls advice & help new comer

  4. Mohammad Shariffee Muhin berkata:

    Saya ingin tanya kepada tuan, sekarang ni syarikat apa yang membeli lintah secara pukal, saya memang berminat untuk menternak lintah bukan sahaja kerana untung malah dari segi penjagaan pun mudah, tapi dalam banyak laman web yang saya layari semua mengatakan bahawa pasaran lintah pada ketika ini amat baik, tapi tiada pun yang mengatakan syarikat tertentu yang membeli lintah… setakat ini saya hanya nampak hasil lintah yang diternak hanya berpusing-pusing sekitar pemborong lintah, penternak dan penternak baru sahaja… saya tidak pernah nampak satu pun laman web yang manyatakan bahawa syarikat ini mengambil lintah untuk dieksport ke luar negara. Saya harap tuan dapat memberi maklumat tentang syarikat tersebut agar kita sama2 berjaya dalam bidang ini.. sekarang saya mempunyai 20 tangki polystrin tempat ternakan lintah.

    Terima Kasih.

    Penternak linttah
    Mohd Shariffee Muhin

  5. arif berkata:

    Saya menjual lintah.
    harga sekor RM1.50.
    bagi pembelian yg banyak,harga boleh dirunding.
    kepada yg berminat,sila hubungi saya di
    012-3505964
    -arif-

  6. MICHAEL berkata:

    mencari pembeli lintah dengan harga berpatutan

  7. yatie4 berkata:

    benih lintah 45sen
    induk batang rokok 90 sen
    induk rm1.20

    yatie (0137896099) penghantaran seluruh semenanjung

  8. syukrilan berkata:

    Salam kalau yatie jual induk lintah dalam rm 1.00 seekor memang ada orang yang nak beli…boleh rm 1.00 seekor…boleh confirm cepat…area ternakan dimana…?

  9. syukrilan berkata:

    maaflah setakat ni lum ada lagi pembeli lintah….hari tu ada tapi dah dapat bekalannya…
    kalau ada nanti saya hubungi saudara…tq.

  10. azrul berkata:

    JUALAN LINTAH BESAR-BESARAN !!!!!

    TAWARAN ISTIMEWA !!!!

    menjual lintah (induk).

    1 kg : rm120
    500 kg : rm60,000
    1 tan : rm120,000
    3tan : RM350,000
    5 tan rm580,000
    (Harga masih boleh dirunding)

    * Pembelian 500 kg ke atas penghantaran akan kami diuruskan.
    * Pembelian 500 kg ke bwh di uruskan oleh pembeli itu sendiri.

    (untuk pembelian, hantar sahaja mesej ke no 019-4581963. dan kami akan menelefon anda semula)

  11. syukrilan berkata:

    Terima Kasih kerana meluangkan masa melihat Laman Blog Ni… setakat ni belum ada lagi buyer buat saudara..
    Buyer bulan lepas sudah mendapatkan bekalan lintah, namun sekiranya ada buyer nanti saya akan hubungi saudara secxepat mungkin…

  12. JAN berkata:

    saya ada nak jual lintah..

    benih;… 40 sen
    batang rokok…….. 75 sen
    induk….. 90 sen

    1 kg( lintah monopause)- rm80

  13. JAN berkata:

    benih- 40 sen
    batang rokok- 75 sen
    induk – 90 sen

    1 kg ( monopause)- rm 80

    call me.. 0139321441

    kami ada banyak… anggaran dalam 1 juta

  14. JAN berkata:

    benih- 40 sen
    batang rokok- 75 sen
    induk- 90 sen

    1 kg ( mono pause)- rm 80

    call me…… 0139321441 nizam

    kami ada stok yang banyak… anggaran dalam satu juta ekor

  15. yuzaili mahat berkata:

    saya nak jual lintah dalam 2000 ekor, sape nak beli , harga dalam 1.40 seekor

  16. yuzaili mahat berkata:

    saya nak jual lintah dalam 2000 ekor, sape nak beli , harga dalam 1.40 seekor, call saya 013-3293874

  17. SYIQIN PAHANG berkata:

    TAWARAN ISTIMEWA!!!

    Saya ada lintah perut hijau yang bersaiz batang rokok ( 4 inci )

    # seekor RM 1.00 > Bawah 5000 ekor

    # seekor RM 0.90 > Atas 5000 ekor

    Berminat sila hubungi saya 013- 6145215 atau email: syirine_21@yahoo.com

  18. jai berkata:

    saye nk jual lintah…area johor….siapa mahu beli..0127557372

  19. saya nak beli dan cuba ternak lintah .saya org kuching sarawak.kepada penjual lintah besar besaran saya nak beli 1kg yg berharga rm120.ini utk pmulaan.kemungkinan akan membeli lebih banyak sekiranya sudah maju.0165788804

  20. madir_sarawak berkata:

    berada di sarawak …saya ingin menjual lintah ke semenanjung berminat e-mail …madir79@yahoo.com

  21. man berkata:

    iboh nk bulak o tpu bgsa dmpun lh.xpnh ada org apply agk lesen k import n ekport rah swak tok..sapa xcayak blh g controller wild life kchg.

  22. man berkata:

    bena..hebohkan.rah swak smua syarikat ambk lintah dr cney pn kita x tauk.dlm rekod,cm skali jak org import lintah,cina.tp cm 40 ekor jak.aku mok srh cdak bpr siasat hal tok lak.jgn trburu2 ikt krsus.

  23. man berkata:

    aku pnah jwak ikt krsus.bkn mok plh fitnah,mun ktk org x cyk blh g ofis controller wild life kchg.

  24. syikin berkata:

    Jualan Lintah :
    benih 43-45sen
    s.vitagen 60-65sen
    s.minuman-btg rokok 70-80sen
    induk j.kelingking-j.telunjuk 85sen
    harga termasuk packing&delivery

  25. syikin berkata:

    Jualan Lintah :
    benih 45sen
    s.vitagen 65sen
    s.minuman-btg rokok 80sen
    induk 85sen
    harga termasuk packing&delivery
    sila hubungi saya di
    012-3982224, 017-6387262,

  26. Pn.Awa berkata:

    saya Awa dari syarikat awazita argo ingin menjual benih lintah. Kami mempunya 20,000-35,000 ekor. Setiap ekor berharga Rm0.45. Kami juga menjual pelbagai jenis saiz lintah dengan harga yg berpatutan mengikut harga terkini. Sekiranya anda berminat boleh menghubungi saya 0196116949, 0132594841. Anda juga boleh melayari laman web kami sekiranya anda ingin mengenali kami dgn lebih lagi. http://www.awazitaargo.com.

  27. mamakkacak berkata:

    1)kami mempunyai stok benih lintah sebanyak 30k dan kami bersedia menjualkannya pada harga 42sen seekor..ahad ini anda akan dapat sekiranya memesan dengan cepat beserta deposit.
    2)kami bersedia membekalkan lintah pada harga rm130 sekilo dalam kuantiti yang besar iaitu melebihi 500kg.kontrak belian secara tetap adalah di alu-alukan..kami mampu membekalkan secara mingguan serta bulanan.
    3)kami memerlukan bekalan lintah kering dalam kuantiti sebanyak 10 tan setiap bulan untuk di eksport.hubungi kami semula sekiranya anda berminat untuk berunding.

    Hubungi 017-4007048 untuk keterangan lanjut.

  28. syukrilan berkata:

    Salam Lokasi Dimana…?

  29. mamakkacak berkata:

    waalaikummussalam,kami ada di penang..

  30. lintah berkata:

    mmbeli dan menjual lintah..harga bepatutan………hubungi 0136477122 ayol

  31. Anuar berkata:

    Asyik Semua Nak jual…mananya pembeli…???

  32. LinTaH JaNTaN berkata:

    Semua nak jual, buyers mane?
    Saving la korang ni
    gtau la kalo ade lubang2 buyers
    lg kedekut seseorg itu,
    lg sempit ruang rezekinya
    Kte org MELAYU kene ubah cara bisness kte

  33. safuan berkata:

    saya ada banyak tan lintah untuk dijual.. harga sy trima ikut kilo dan ekor.. harga saya adalah yang termurah dan lebih murah dari harga yg ada dlm blog ni.. klu berminat hubungi saya 0139639168

  34. syukrilan berkata:

    sabar…tq.

  35. wan berkata:

    akum……
    saya pengusaha lintah, sedang mencari pembeli lintah yang boleh beli dengan harg yang sesuai.
    tq.

  36. wan berkata:

    BOLEH HUBUNGI SAYA DI 012-3447855

  37. shidi berkata:

    ada sape2 yang bolih bekalkan induk lintah kat saya di sarawak ni… tkasih

  38. mss berkata:

    Hi! ksian nga pternak lintah tok. masing2 carik pembeli. org nok baru mok bjinak2 mternak lintah pun takut nga. nendak, pternak banyak gilak n buyer nya xda. ertinya keuntungan bpanjangan tentang lintah belum pasti bjaya 100% la maknanya tek. tok lah yg akn tjadi lepas habis kontrak farming. cari buyer yg x pasti wujud x. agak2nya lintah tok bpusing2 di m’sia tok jak kali hehe.. x boh jaklah….. bye!

  39. WUnan berkata:

    Menjual lintah:
    saiz batang rokok – RM 1.50
    harga boleh dirunding mengikut kuantiti
    hubungi tetingkap@hotmail.com untuk maklumat lanjut.

    TQ

  40. khairul berkata:

    saya ada lintah saper nak beli call afahmi 019-7762896

  41. Phantom13 berkata:

    Salam dan Selamat Sejahtera.

    Tawaran kepada sesiap yang mampu membekal lintah dalam kuantiti atau lebih dari 100kg/seminggu. Kami sedia membeli lintah tersebut dengan yang banyak / secara pukal dari tuan/ puan. Harga tawaran daripada pihak kami adalah di antara RM50-60/Kg.

    Syarat2;
    1)Segala KOS PENGANGKUTAN adalah dibawah tanggungjawap tuan/ puan iaitu kos menghantar kepada kami dan kos mengambil semula lintah yg “reject”.
    2)Kami hanya menerima lintah yang sudah matang atau 6 bulan ke atas sahaja.
    3)Lain2 syarat akan diberitahu kepada pembekal yg setuju dengan tawaran kami.

    **SERIOUS TRADER/SELLER ONLY, PLEASE

  42. shafeq berkata:

    shafeq kk…ada sesiapa yg berminat utk membeli lntah sy sila hubungi sy di no 0125825375…sy memerlukan pembeli dgn segera..

  43. Sofian berkata:

    kepada shafeq, Saya minat nak beli. boleh call saya untuk perbincangan seterusnya dan ini no cantact saya. 0196118047

  44. niza berkata:

    saya dari SQB aquaculture.
    sesiapa yang berminat untuk membeli lintah sila email kan kepada saya.
    harga boleh dirunding

  45. mohd hashin berkata:

    ingin menjual lintah..kepada pembeli sila hubungi pada nombor ini untuk keterangan lanjut.0129157274

  46. Baharudin Taib berkata:

    Saya dari dindeequa agro farm. sesiapa yang berminat untuk membeli lintah boleh lah hubungi saya di 019-9456629, 014-2353129

  47. Baharudin Taib berkata:

    harga boleh diruniding dan penghantaran percuma

  48. syukrilan berkata:

    salam dan ribuan terima kasih kepada saudara…untuk pengetahuan saudra saya kini tidak lagi membeli lintah kerana saya sudah memberhentikan operasi pembelian lintah. kini sya menjalankan perniagaan lain..maaf dan harap maklum….sekian terima kasih…

  49. farhan berkata:

    salam kpd semua penternak..saya nk sedang mencari supplier lintah di jb..sy buat bisnes bekam lintah dan memerlukan supplier utk long term..kpd yg berminat sila sms kn harga anda..terima kasih

    paan:0149144437

  50. otai lintah berkata:

    saya mempunyai bekalan lintah untukbekam dan juga lintah besdar/ matang untuk buat minyak. sekiranyas berminat sila call saya di 0139328371

  51. Mat Yani berkata:

    Sesiapa berminat membeli lintah “ori” dari paya dan kawasan berair.(bekalan dipungut secara tradisional). pelbagai saiz..contact..0139818931 – mat
    Harga blh dirunding.

  52. Antique Asia berkata:

    Dear Sir,

    My name is Mr Li from Thailand.

    I am searching buyer that interested to buy AGRO product from Thailand:

    We have Rice,Sugar,Corn,Chilie,Beans,Longan,Lychee.
    We also supply Dried Leech,Powder Leech,Life Leech,Dried Gecko,Life Gecko,Dried worms.

    I am doing trading business and can give you a good service to visit many farms and factory at Thailand that can meet your requirement.I hope can have a long term good business with you. You are welcome to my place for futher discussion and meet all farmers and factory owner.

    My Company name: MESSER&SEAGEN(THAILAND)CO,.LTD

    Farm: Asiagecko Farm

    Phone: +66904186028,+66833264353
    email: asiageckothailand@yahoo.com
    email: asiageckothailand888@gmail.com
    email: asiageckothailand@hotmail.com
    skype: Antique Asia
    skype: Asiagecko
    BBM: 281D0C24
    facebook: Antique Asia

    Thanks,

    Mr Li

  53. andre kn berkata:

    saya jual LINTAH,hubungi e-mail saya: andrekurnianugroho@gmail.com,,
    terimakasih,saya mencari pembeli lintah serius

  54. yudit berkata:

    saya dari indonesia sesiapa saja yang butuh lintah,kering ,atau basah,lintah tradisional alias liar,harga berunding,contac +6281374401787,email yuditsubastian@yahoo.co.id

Tinggalkan Jawapan

